onsdag, oktober 25, 2006

Det har kommit till min kännedom att...

...det 2005 spelades in en TV-serie i U.S.A där flera av mina husgudar inom skräckfilmsgenren tilläts ha ett finger med i spelet.

Serien heter "Masters of Horror" och blotta vetskapen om att den finns får mitt lilla flickehjärta att slå dubbla slag.

Första avsnittet säsong ett heter "Incident On and Off a Mountain Road" i regi av Don Cosarelli. Herr Cosarelli är mannen bakom Phantasm-filmerna (som jag inte sett, fast jag kanske borde).
Han kan även ta åt sig äran för "Bubba Ho-Tep", en film jag minns enbart för att Bruce Campbell gestaltar en åldrande Elvis som försöker bekämpa det ondsinta egyptiska väsen som hemsöker ålderdomshemmet han bor på. Och det är inte så illa det!

Mest nyfiken är jag dock på avsnitt nummer 6 "Homecoming" i regi av Joe Dante ("Gremlins" och "The Howling"). Här ställs amerikanska armen inför det besvärande faktum att döda soldater vaknar och återvänder hem.

Vidare står favoriten Dario Argento bakom avsnitt 4 "Jenifer". Kanske är det så att en fanboy-girl som jag är extra lättflörtad, men jag kommer definitivt göra allt som står i min makt för att lägga vantarna på serien. Säsong 2 börjar sändas i U.S.A den 11 november. Allt som allt kan jag se fram emot minst 26 avsnitt koncentrerad livsglädje.

Plötsligt ter sig vintern inte så mörk och trist längre!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilket påminner mig om att jag ännu inte skaffat mig samlarboxar med Babylon 5 (inte skräck). När den gick på svensk TV fanns den bara på amerikansk video, dvs ovisbar på svenska apparater.

27 oktober, 2006 23:06  
Blogger Eibon said...

Hmmm... snårigt det där med regioner.

Babylon 5 känner jag till. Bor med en Sci-Fi-fantast. Vi brukar köra varannan zombie, varannan rymdmonster.

Till vissas förtret görs det dock långt mycket mer skräck än sci-fi.

28 oktober, 2006 00:13  

Skicka en kommentar

<< Home