torsdag, oktober 26, 2006

Semester och Halsfluss.

Vi ska få semester!

Visst, jag får jobba som en bäver för att hinna skaffa mig ett så pass stort försprång att jag kan ta mig 3 dagar ledigt när Linus har höstlov. Ute i stora världen kallas det kompledigt, men eftersom jag lever i min studentbubbla i drygt ett år till kallar jag det: sem-est-er.

Smaka på ordet: sem-est-er...!

Eftersom Billen gick och ådrog sig Stortyska Halssjukan dagarna innan den gångna sommarens enda semestervecka ska det bli minst sagt trefvligt att kanske ta igen det en utebliven halsodling och en lumbalpunktion illvilligt stal ifrån oss vecka 32.

Vi ska åka till Stockholm! Stockholm är en stor, stor stad, mycket större än Staffanstorp och t.o.m större än Lund! Stockholm har flera olika museer och massor av roliga affärer. Och så pratar dom som bor där lite underligt.

Först ska jag ta mig an min bok om maktstrukturer i arkitekturen. Läsa flitigt som en professionell student. Sen ska jag springa till bokhandeln och skaffa mig en guidebok och en parlör!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hävv grejt fann in de bigg sitti, du har förtjänat det efter höstens insats.

27 oktober, 2006 23:08  
Blogger Eibon said...

Tro mej, det ska jag! Kommer med största sannolikhet bara hinna med en bråkdel av det jag vill och planerat. Men är det inte det semester handlar om?

Sen kommer jag tillbaka utvilad och full av energi och inspiration :)

28 oktober, 2006 00:16  

Skicka en kommentar

<< Home