lördag, oktober 28, 2006

Projekt i vardagen och maskhål.

Jag går och lurar på om vårt hus ligger i någon form av spricka mellan dimensioner. Vanligtvis tror jag mig ha oändligt mycket tid att hinna med allt det där jag måste, bara för att plötsligt drabbas av insikten att det är hög tid att gå och lägga sig utan att jag ens hunnit med hälften.

Den enda rimliga förklaringen är att jag bor bland en samling maskhål som då och då suger bort godtycklig mängd tid från min dag. En kvart hit och 20 minuter dit. Inte tillräckligt mycket åt gången för att jag ska märka det när det händer, men ändå tillräckligt mycket för att ekvationen inte ska gå ihop när klockan närmar sig tolv.

Helgens projekt är att sätta vinterdäck på bilen. Vanliga människor kommer hinna tvätta den, vaxa den och klippa häcken också. Men här i min tidsreva får jag vara nöjd om jag hinner få på dubbdäcken innan det är dax att köra norrut.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det låter som en högst rimlig vetenskaplig förklaring. Den köper jag! Min tid äts också upp av oförklarliga maskhål.

29 oktober, 2006 15:53  

Skicka en kommentar

<< Home