onsdag, februari 28, 2007

Jag har försummat min blogg...

...jag vet.

Jag är en dålig människa.

Den senaste tiden har varit besvärlig och tung. Läskursen på 5 poäng som inledde terminen höll på att få mig att helt tappa sugen. Jag är inte helt säker på att jag hittat sugen igen, men efter dagens handledningsmöte ser jag i alla fall lite mer hoppfullt på situationen.

En av de största anledningarna till min desperation är en arkitekturteoretiker som vi kan kalla Herr T. Då jag i flera dagar brottats med en av hans böcker och den felaktiga insikten att jag nog egentligen är rätt dum och inte hör hemma på Universitetet kom jag till slut fram till att det är jag inte alls- det är Herr T's text som är fullkomligt oförståelig!

Efter att ha fällt ett par tårar i ren ilska och frustration på handledningmötet idag fick min omgivning mig att förstå att jag var en god bit på väg i min kritiska gransking ändå- även utan att ha förstått boken.

Nu återstår således att se om jag ror det i land. Det tror jag. Men jag återkommer...

Nu ska jag pryla Ogres i Feralas och låtsas att dom är Panayotis Tournikiotis.