onsdag, november 15, 2006

C-uppsats och bloggar.

Bloggandet hamnar av naturliga skäl lite i skymundan nu när jag förväntas producera 20 sidor revolutionerande nytt material inom fältet svensk arkitekturforskning.

Jag har hela tiden levt i villfarelsen att jag har massor av tid på mig att bolla mina idéer i huvet fram och tillbaka för att till slut komma fram till det ultimata stoffet och dess väg fram till färdig uppsats.

Som en spann iskallt vatten föll insikten över mig igår eftermiddag. Nästa fredag ska första halvan vara klar och den där toppenidén till utformning jag gått och väntat på har fortfarande inte manifesterat sig för mitt pressade inre.

Just nu är mina studier en berg-och-dalbana, där jag ena stunden känner mig fullkomligt tillfreds och stolt över mitt sanslöst disciplinerade uppsatsarbete, bara för att nästa tycka att jag är en oorganiserad slacker som borde klippa mig och skaffa ett jobb.

Jag antar att den verkliga versionen av min faktiska arbetsinsats ligger någonstans mitt emellan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Piskan viner....

16 november, 2006 11:38  
Blogger Eibon said...

Jotack. Det har framgått med all önskvärd tydlighet... :)

Som det ser ut nu kommer jag kunna presentera 6 sidor bakgrund på fredag. Det lämnar dock fortfarande 14 sidor uppsats kvar...

16 november, 2006 12:53  

Skicka en kommentar

<< Home