onsdag, november 08, 2006

En alldeles vanlig onsdag.

Det här med att blogga varje dag är verkligen inte lätt. De som lyckas med det måste vara spännande människor med ruggigt intressanta liv. Det är folk som inte äter spaghetti och köttfärssås till kvällsmat, bor i radhus i Staffanstorp eller kör en Ford Focus.

Idag har jag spenderat två timmar i en datorsal för att lära mig göra en poster. När jag kom till lektionen visade det sig i själva verket vara en kurs i Power Point som stod på agendan. Power Point och jag blev nära vänner en gång då jag var arbetslös och gick på pysselsättning. Jag kan Power Point utan och innan, med bakbundna ögon och förbundna händer. Det var således 2 (två!) timmars slöseri med dyrbar tid som kunde använts bättre. Men, men. Det är lätt att vara efterklok.

Efter kursen spenderade jag en dryg timme med att leta efter böcker till uppsatsen i UBs databas. Svårt att säga om jag hittade vad jag sökte innan jag satt mig in i materialet men imorgon ska jag i alla fall på utflykt till Arkitekturcentrum och försöka låna böckerna jag grävt fram.

Förresten gillar jag bibliotek. Bibliotek är fulla med böcker som man får låna och till skillnad från en bokhandel kostar det inget. Jag kan låna 20 om jag vill, bara jag kommer ihåg att lämna tillbaka dom innan tiden gått ut. När jag står i en bokhandel, däremot, slutar det oftast med att jag tycker allt är för dyrt och går tomhänt därifrån. Tänk om det fanns bibliotek med film, som fungerade på samma sätt...

Så.

Dagens höjdpunkter: UBs öppna samling och en alldeles ny, vällagrad herrgårdsost som visade sig bo i vår kyl.

Dagens lågvattenmärke: Det blir mörkt klockan 4 nuförtiden. Jag kände mig som ett av spökdjuren på Skansenakvariet när jag satt på bussen hem efter skolan. Bara 6 månader kvar till våren!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sorry about the PowerPoint...

09 november, 2006 00:36  

Skicka en kommentar

<< Home