onsdag, november 22, 2006

En högst ordinär Onsdag i mitten av November.

Jag sitter här och stirrar på min blogg och försöker hitta någon intressant liten episod ur min vardag att dela med mig av till omvärlden.

Det är då jag inser vidden av hur fruktansvärt vardaglig min vardag egentligen är.

Den mest spännande episoden under dagen har varit när jag bestämde mig för att äta av kikärtsgrytan jag gjorde igår TROTS att den stått ute över natten. Skulle jag bli matförgiftad eller inte?

Det blev jag inte.

Jag har varit en duktig student och min sammanlagda uppsatsproduktion uppgår nu till 11 sidor att lämna in på Fredag. Inte mycket att orda om det. Utan oron över om jag ska bli klar i tid eller inte har jag inte ens den spänningen i tillvaron.

Grejen är dock den, som jag upptäcker till min stora förvåning: min vardag är inte tråkig. Bara mer händelsefattig än de dagar som sticker ut. Lugnare.

Det är trevligt när inget oförutsett händer.
Jag har inga flyg jag håller på att missa, inga väskor jag glömmer där jag inte borde och inga åtaganden jag inte klarar att fullfölja.

Allt flyter. Bara sådär.

Det tänker jag ägna kvällen åt att njuta av. Omatförgiftad.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad väntar du dig av din vardag - du spelar ju World Of Warcraft för böfvelen!

"Kära dagbok, idag hittade jag ett magiskt svärd. Jag blev jätteglad. Sen drack jag ett glas vatten. Imorgon så skall jag slå ihjäl en bäver med det. Svärdet alltså."

28 november, 2006 14:55  

Skicka en kommentar

<< Home