tisdag, november 21, 2006

Möss på vinden och tomtar på loftet, del II

Nu har Anticimex varit här. Det som började som tomtar på loftet hos en smart men ack så klantig Abessiner, visade sig sedemera vara 3 råttfamiljer som sedan vinterkylan börjat smyga sig på gjort sig bekvämt hemmastadda på vår vind.

Råttor är söta, intelligenta varelser. Må Otto, Blackie, Vilhelmina och Blackie (II) ha det bra i sin råtthimmel, ljus över deras minne och allt det där. Men där går gränsen. Inte ens jag vill inte ha råttor på vinden. Urk!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men jag tycker det är vackert och hedervärt av dig att ge dem namn så de kan bli ihågkomna som individer och inte bara som fyrbent kollektiv. Nu börjar jag klara av att skriva ordverifikationen rätt första gången. Ett tag var bekymrade det mig att jag kanske höll på att bli bokstavsblind.

25 november, 2006 23:55  
Blogger Eibon said...

Jo. Den har inte funkat för mig på ett tag heller. Om det är handhavandefel eller trasigt på intenet har jag inte riktigt blivit klok på.

Otto, Blackie och resten var våra tamråttor vi hade när jag var liten. Dom var smartare än hamstrar för dom stannade när köksbordet tog slut och så gillade dom leverpastej. Tyvärr fick dom cancer allihop och fick tas av daga.

26 november, 2006 11:23  

Skicka en kommentar

<< Home