söndag, november 26, 2006

Helgen i korthet.

Som en fortsättning på min hutlöst vardagliga vecka har jag åtnjutit en förhållandevis vardaglig helg, fast med en twist.

Oväntat besök har vi fått, från alla håll och kanter, något som var både mycket trevligt och främjade matlagningen i vårt annars för tillfället snudd på FÖR avslappnade hushåll. Istället för nödlösningar har vi ätit och druckit gott och genomtänkt. Det hade jag inte räknat med i fredags morse!

I övrigt har jag skrattat mig dum, två kvällar i rad, åt "Dress to Kill" med Eddie Izzard. En sak är säker: den snubben har inte en tråd rätt i huvudet och är så fantastiskt hysteriskt rolig att jag inte ens kan försöka beskriva det.

För att inte ändra ett vinnande koncept avslutade vi lördagskvällen med "Clerks II". Som väntat blev vi inte heller här besvikna.

Jag gissar att söndagen kommer gå i lättjans tecken. Meningslös underhållning och inte alltför mycket tankeverksamhet ligger så att säga i luften. Nu är det hög tid för frukost!