torsdag, mars 01, 2007

Det börjar bli vår...

...i Animal Crossing.

Snön har äntligen smält bort, träden är grönare än innan och överallt surrar fjärilar och insekter. Efter att ha satsat lite pengar i rovor har jag äntligen fått ihop nog med pengar för att kunna betala av mitt huslån till Tom Nook och bygga ut huset. Imorgon när jag kliver in i den vilda världen har jag inte bara ett utan TVÅ rum!

Helgen som gick var det fisketävling i Sanby och jag vann med min Sea Bass på 46.4 inches. Trofén jag fick av borgmästaren står på mitt skrivbord och glänser.

Min älskade Mitzi hade till min förtvivlan bestämt sig för att flytta, men jag lyckades övertala henne att stanna till sist. Tjat, ett par brev och ett nytt grönt soffbord som muta fick henne att komma på andra tankar.

I helgen är det loppmarknad. Vi får se om jag kan fynda några fina nya möbler till mitt nya hus.

Var det någon som sa flyktsoda?

SMHI säger att våren är på väg, i verkligheten också.