måndag, juli 02, 2007

Första dagen på jobbet idag...

...efter en natt med 3 timmars sömn. Uppdatering om vår semester kommer när jag inte ser dubbelt av trötthet längre.

Två saker hände mig idag, min första dag på jobbet.

1. Jag frågade en manlig kund "Vill du jag ska klippa av den som dinglar, eller vill du ha den kvar?", bara för att höra mina kollegor brisera av skratt i bakgrunden åt min fråga som i realiteten gällde en prislapp och inte en lem.

2. Jag blev attackslickad på benet av en flicka i 3 års-åldern. Innan jag visste ordet av hade jag en stor, blöt, tungformad fläck på mina svarta jeans. Bisarrt är nog ordet som beskriver händelsen bäst.

Nu: soffdöden, innan jag kollapsar över tangentbordet.

2 Comments:

Blogger Everydaybi said...

Jag hade ingen aaaaning om att det kunde vara så äventyrligt att arbeta på Synsam.

11 juli, 2007 16:40  
Blogger Eibon said...

Mer äventyrligt än du anar. :)

15 juli, 2007 01:30  

Skicka en kommentar

<< Home