onsdag, juni 06, 2007

Charter och ledighet.

Nu när uppsatsen är klar och ventilerad har jag ett par veckor helt lediga i kalendern innan det är dags att börja sommarjobbet. Den 24:e juni flyger vi från Köpenhamn till Kreta på en en veckas charter.

Sist jag var på en charterresa var jag i 12 årsåldern och reste i sällskap med min familj. Jag och min lillasyster var medlemmar i Vingresors barnklubb och Elvis-showen som sattes upp på hotellet fick mig att dyrka Elvis en hel sommar. Jag minns dessutom hur barnklubben hade sin egen show, en kväll i veckan och att vi dansade (och eller sjöng?) på en scen inför alla hotellets gäster. Jag var nog mycket modigare som barn...

Jag har aldrig trivts något vidare i varken solen eller på stranden. En genomsnittlig sommar skulle jag gissa att jag åker till stranden två eller tre gånger och då alltid motvilligt. Det är därför till min stora förvåning att jag nu plötsligt ser fram emot värme, sol och möjlighet att inte göra något vettigt alls i en vecka. Alla böcker jag inte funnit ro att läsa under terminerna ska få följa med till Grekland. Min sju år gamla bikini, som knappt har någon resår kvar, ska eventuellt bytas ut mot en ny och elastisk.

Sen ser jag mig själv framför mig, liggandes i en solstol vid poolen med en bok och en islatte. Himmel, vad skönt det ska bli med semester!

1 Comments:

Blogger Catharina said...

Låter helt underbart! Själv ska jag spendera min semester i Skåne och det ser jag också fram emot enormt mycket.

07 juni, 2007 09:52  

Skicka en kommentar

<< Home