tisdag, maj 08, 2007

Så var det dags igen!

Ännu en gång har jag babblat en massa obegriplig smörja i sömnen. Det enda som skiljer denna gången från alla andra gånger är att Billen hade fattning nog att hämta sin mobiltelefon och med hjälp av inspelningsfunktionen dokumentera det hela. Allt för att jag själv skulle få det tvivelaktiga nöjet att höra det hela i efterhand.

Dennna gången handlade min utläggning om Lennart Swahn. Lennart Swahn gjorde saker med händerna. (För att tydliggöra PRECIS vad Lennart Swahn gjorde gestikulerade jag här vilt när jag berättade.) Han gjorde saker. Saker som dom inte gillade.

Sin vana trogen grep Billen förstås tillfället att driva lite med mig. Istället för att bara nicka och flina som han brukar när jag raljerar började han fråga ut mig.

-"Vem gjorde saker, sa du?"
-"Lennart Swahn, alltså?"
-"Dom gillade det inte, säger du?
-"VEM gillade det inte?"

"FOLK!!", slutade det med att jag fräste. Sedan följde jag upp med:
-"Du är så jävla irriterande!" Två gånger förbannade jag hans frågvishet. Strax därpå vände jag mig om, arg som ett bi och somnade som om inget hade hänt.

Allt jag minns såhär i efterhand är en vag känsla av irritation över något odefinierat.

Och så undrar jag stilla vad exakt det är som är paj och trasigt i mitt huvud.