onsdag, januari 02, 2008

Nytt år, nya skimrande möjligheter!

Så var det 2008. Jag minns fortfarande när jag lärde mig skriva 1983 men inte riktigt fick till att vända trean på rätt håll. 2008 spelar det ingen roll vilket håll man vänder åttan, tack och lov.

2008 är året jag tar en akademisk examen, förhoppningsvis redan till sommaren. Från att ha svurit en helig ed att aldrig sätta min fot på ett universitet igen har jag snart en magister i konstvetenskap. Saker blir inte alltid som man tänkt... och tur är väl det.

2008 är året jag skaffar mig ett riktigt jobb igen. Billens önskan är att jag blir så välbetald att han kan få bli hemmafru. Min prognos för detta är att jag tror att det är ungefär lika troligt som att Björn Skifs dyker upp i Hekates kattvoljär i trädgården. Men ett jobb blir det förhoppningsvis, hursomhelst. Och en lön.

2008 är året jag gifter mig med mannen i mitt liv. Hur själva bröllopet kommer gå till är fortfarande höljt i dunkel, men vi vet ATT det kommer att ske även om vi inte vet HUR. Troligen kommer händelsen gå tämligen obemärkt förbi om man bortser från det faktum att jag kommer heta något annat efteråt.

2008 är året min älskade lillasyster återvänder till Sverige igen efter ett antal år i exil. Hon har fått ett kanonjobb i Malmö och flyttar hem i Februari. Jag är jätteglad av rent egoistiska skäl att ha henne hemma igen. CSN ger inte riktigt möjligheten för studenter att frekvent besöka London, även om det relativt sett är billigt att flyga dit.

Så. Såhär i årets absoluta linda ter det sig ha en hel del att erbjuda i form av förändring. Tanken på att få min cirklar rubbade i grunden skrämmer en aning, men oftast brukar saker ordna upp sig och bli jättebra även om dom ter sig rysligt otäcka vid första anblicken.

Jag har även fått vissa synpunker på att bloggen uppdateras för sällan. Här kan jag inget annat än att hålla med.

Kanske blir 2008 även året då bloggen fylls av spännande inlägg på mer frekvent basis än den gjort under de sista månaderna under 2007. Men jag vet inte säkert... än.