tisdag, september 18, 2007

Lägesrapport: Panik...

...över att jag snart måste bestämma mig för vad min sista kurs innan jag kan plocka ut examen ska vara. Jag har hela tiden tänkt att jag ska läsa Kulturjournalistik på Malmö Högskola, men då kursen går på halvfart ges den tyvärr inte förrän nästa höst igen. Jag vill ju ta min examen snart!

Utöver detta har jag börjat tänka i banorna "...tänk om jag skulle försöka ännu hårdare att arbetsmarknadsanpassa min utbildning, genom att välja att komplettera den med ytterligare en praktisk kurs."

Vad detta skulle vara är jag fortfarande osäker på. Jag har en halv A-kurs i företagsekonomi på mitt LADOK-utdrag som hånar mig varenda gång jag söker i registret. Kanske skulle jag undersöka möjligheten att ta resten av den, mest för att ha det på papper? Fast det var mer än 10 år sedan? Å andra sidan riskerar jag troligen både vett och sans om jag skulle drista mig att sätta min fot på Ekonomihögskolan igen. Och min psykiska hälsa är troligen ett högt pris att betala för något jag inte under några omständigheter vill arbeta med.

Kanske skulle jag läsa projektledning en termin till? Är inte risken då att det blir FÖR mycket projektledning för att bli användbart?

Usch, jag vet inte. Tror jag får boka en tid hos studievägledningen imorron.