lördag, januari 31, 2009

Senast i raden av skruvade TV-serier: Breaking Bad

Efter att ha tagit oss igenom den nu enda existerande säsongen av "True Blood" och sedan tvingats hantera tomheten som följde efter, var det idag dags för nästa utmanare.

"Breaking Bad" handlar om en kemilärare och familjefar som utöver sin undervisning av ointresserade gymnasieelever tvingas slava på en biltvätt för att ha råd att försörja sin familj. När han får reda på att han har lungcancer föds idén om en alternativ försörjning; att koka Crystal Meth och bli rik.

Visst låter det som ett helt hysteriskt upplägg och skruvat på alla håll och kanter? Tre säsonger lär finnas, och vi har ännu bara tagit oss igenom 3 avsnitt. Det är mysigt att veta att det roliga inte kommer ta slut på ett väldigt bra tag...

Edit: Min källa sa 3 säsonger. Som Fil. Mag. borde jag veta bättre än att inte kontrollera mina källor. IMDB säger 2, där 2:an inte börjat sändas än.

Kanske tur det... som en av mina läsare mycket riktigt påpekade lär konceptet inte hålla i evighet.

3 Comments:

Blogger Björn W said...

Jag tyckte den började bra, men att den segade till sig lite framåt avsnitt fyra, fem eller så. Hade helt missat att den var uppe i sasong tre vid det här laget, utan trodde att den lagts ned... Det är onekligen rätt behagligt att kunna se stora sjok av tv-serier åt gången.

07 februari, 2009 18:51  
Blogger Eibon said...

Jag kan nog hålla med där; jag har jättesvårt att se hur konceptet ska kunna hålla i 3 säsonger utan att det blir Lost eller Heroes av alltihop. Vissa serier funkar inte mer än en säsong eller max 2.

Men... jag ger det ett par avsnitt till för än så länge håller den måttet.

Sen var det det här med att kontrollera källor. Min källa sa 3 säsonger; IMDB säger 2, där 2:an inte verkar ha dragit igång än. Jag väljer att tro på IMDB och tänker revidera mitt inlägg pronto.

08 februari, 2009 10:16  
Blogger Björn W said...

Kollar lite på säsong två nu och det senaste avsnittet (05) var regisserat av ingen mindre än Johan Renck (eller Stakka Bo, som jag misstänker att han är glad om ingen kallar honom nuförtiden)...

11 april, 2009 17:21  

Skicka en kommentar

<< Home