söndag, mars 08, 2009

Mitt nya liv...

...går litegrann ut på att, när jag har möjlighet, välja mat som min kropp vill ha och som är bra för mig. Helst utan att göra en stor grej av det. Smoothie istället för mackor, en banan istället för en kaka. Förra fredagen drack jag tomatjuice på after work, när alla andra drack öl.

Idag köpte jag en påse torkade aprikoser att ha istället för Ballerinakex och kanelgifflar på en släktfika. Det var klokt, Anna Skipper hade varit stolt över mig.

Nu är jag och min mage inte vänner längre. Jag åt nog minst en tredjedel av påsen ganska fort med följden att min mage bestämde sig för att det var dags att revoltera. Undrar om mer frekventa toalettbesök är en del av en hälsosam livsstil som folk försöker tona ner.

Jag ska trösta mig med en skräckfilm "The Devil's Backbone" av Guillermo Del Toro. Påsen med resten av aprikoserna ska jag gömma där jag inte hittar dom igen.

3 Comments:

Blogger Petter said...

hahah ja så mycket för att vara nyttig!
Ska nog ta efter dig (bortsett aprikoserna då..) nu när jag inte ammar längre märker jag att mina "kärleksghandtag" blivit mer och mer synliga...men det är ju så gott med kakor!
Hoppas veckan blir bra.. å att mannen din levererade meddelandet om att andra sockan är funnen - hurra. kram

09 mars, 2009 12:40  
Blogger Petter said...

å jag är inte p - utan å- men med fel inloggning :)

09 mars, 2009 12:41  
Blogger Eibon said...

Vad bra! Vad glad jag blir!

Dom sockorna var alldeles för söta för att vara omaka.

Kärlekshandtag var det ja. Ja, själv kommer jag bara i det översta spannet i min garderob. Och allt som har lycra i sig :(

09 mars, 2009 17:48  

Skicka en kommentar

<< Home