torsdag, februari 05, 2009

Att jobba på kontor...

...med hysterisk luftkonditionering gör verkligen inte mirakel med min, redan tvärlynniga, vinterhy. Hela kroppen kliar och ansiktet ser ut som en mumiemask från skräckfilmens tidiga barndom.

I ett desperat försök att komma tillrätta med problemet har jag bytt min vanliga ansiktskräm från Weleda mot deras nyligen relanserade "Skinfood". Jag tycker redan att det känns lite bättre, men det kan vara placeboeffekt så vi får se vad det gör på lång sikt. Till sist kan jag trösta mig att jag inte praktiserar där jag praktiserar för att vara vacker och representativ. Och tur är väl det.



I övrigt rinner tiden iväg. Varvat med det enormt intressanta och förhållandevis stora projekt jag plötsligt fick vara med på sitter jag och skriver på en kort sammanfattning av fördelarna med att sköta planering/koordinering i ett företag med Microsoft Outlook. Väldigt varierade arbetsuppgifter, med andra ord.

I mitt nya liv däckar jag som en klubbad ko varje kväll klockan 10. Men min man säger att jag är mig själv igen. Att jag är glad, och skämtar då och då. Det är mycket värt.

1 Comments:

Blogger Everydaybi said...

Jag myser, jag visste väl att du skulle hitta något intressant med tiden. Bättre att vänta litet längre på något gott osv...

10 februari, 2009 20:43  

Skicka en kommentar

<< Home