måndag, juni 01, 2009

Det här inlägget har jag väntat på att kunna skriva...

...men det har inte varit dags förrän idag. Idag är det nämligen säkert och klart.

Jag har fått jobb. Jag är så himla glad.


Från och med 10:e augusti kommer jag arbeta som konsult på en avdelning för samhällsplanering. Jag är deras "konstvetarkompetens", katten bland hermelinerna, om du så vill. Mina kollegor är nästan uteslutande ingenjörer, dom riktigt "flummiga" är landskapsarkitekter. Och så... jag.

Den där sommaren när jag gick till studievägledningen för att jag var så TRÖTT på att stå i butik och bli skälld på fick jag en lapp med humanisthumlan på. Den förklarade hur humanisthumlan egentligen har för små vingar, men utan att nån riktigt förstår varför eller hur så flyger humanisthumlan ändå. Fram tills idag har jag sett det som en fyndig, småmysig metafor, men kanske utan egentlig förankring i verkligheten.

Men nu sitter jag ändå här, humanist och med vingar som är för små. Innan sommaren är slut kommer jag ha provflugit klart och ger mig ut på riktigt. DET är inte så lite häftigt.

1 Comments:

Blogger Björn W said...

Av någon anledning får humanisthumlan mig att tänka på John Belushi i bikostym. Buzz, buzz, buzz.

Grattis utav bara attan.

02 juni, 2009 19:46  

Skicka en kommentar

<< Home