onsdag, april 23, 2008

Igår blev jag kär...

..när jag ramlade in på mitt jobb och rakt över Scandinavian Eyewears retrokollektion.
Glenn heter han, föremålet för min kärlek, och han föddes 1968. Visst var allt lite bättre förr? Tankarna, musiken, glasögonen...

Till mina kollegors stora förfäran har jag länge varit tokig i det dom kallar "gubb-bågar". Eftersom jag i och med mitt jobb förunnats möjligheten att kunna ha en rad olika glasögon och byta efter humör (alternativt när ett par blivit för smutsiga för att se ut genom) har jag efterhand blivit alltmer excentrisk och extravagant i mitt val av synhjälpmedel. Arbetsskada, måhända, men som jag ser det finns det en lång rad människor som lägger all sin energi på att se så "snygga" ut som möjligt. Då måste någon kontra med att se kul ut!

Det som är roligt med just Glenn är att Billen faktiskt, för ovanlighetens skull, gillar bågen. Till skillnad från min helrunda små lindberg acetatbågar ("Ve know vere you have hidden ze plans...", väser han med tysk brytning och låtsas röka som Herr Flick ur "'Allo 'Allo") menar han att jag med Glenn faktiskt ser ut som en människa och inte en seriefigur. Och det är ju alltid kul!