tisdag, mars 18, 2008

Jag har lurat systemet!

...och det gör mig mycket väl till mods!

Igår läste jag om dollarraset och började allvarligt fundera på att äntligen slå till och skaffa mig I.D Bare Escentuals mineralfoundation. Detta för att på bred front helt undvika råoljebaserade preparat i mitt redan rätt lättirriterade prinsessansikte. Passar bra med min utbildning, min livssåskådning och min hy som helt slår bakut om jag använder fel produkter.

Förra veckan bytte jag Decléor, som utger sig att vara fritt från mineralolja, till Weleda, som jag faktiskt vet bestämt är det. Förutom att jag helt säkert vet att min hudvård är helt vegetabilisk är Weleda dessutom rätt mycket billigare än Decléor. Ytterligare en anledning att "gå antroposofiskt", bli tant enligt mannen i mitt liv.

Så. Hur lurade jag då systemet undrar ni? Jo. Grejerna jag köpte från en webbshop i Chicago gick på knappt 700 kronor med frakt. Samma varor hade kostat ca 1800 kronor från en svensk webbshop och troligen ytterligare hundralappar om jag köpt dom i butik. Jag betalade således mindre än halva priset då jag beställde från U.S.A. Även om pappa tullen bestämmer sig för att lägga på 25% ligger jag ändå kvar under halva priset. Yay!

Nu återstår bara om det är så bra för kinkig hy som alla säger.