tisdag, maj 13, 2008

Administration som äter min tid.

Dagen har gått åt till en hel massa småsaker, som när man räknar ihop dom blir en enda stor röra.

Eftersom det är mindre än en månad kvar tills jag ska plocka ut min examen och träda in i stora Arbetslösheten har jag en hel del förberedelser att göra för mitt nya liv

Dels måste jag jaga tag i ett antal intyg som styrker vilka kurser jag läst och var. Jag behöver papper från Malmö Högskola, Campus Helsinborg och Lunds Universitet. Eftersom jag dessutom trots min nära förestående fil. mag. inte kan begripa hur man fyller i ansökningsblanketten till Examensenheten har jag dessutom behövt försöka klämma in ett möte med min studievägledare på Konstvetenskapliga institutionen för att försöka bringa klarhet i det hela. Check! Tid är bokad till imorgon.

Utöver detta kommer jag den 7:e maj behöva ha ett arbetsgivarintyg från min arbetsgivare hur jag jobbat under min studietid, som löper över 3 år. Detta för att kunna skicka in min ansökan om arbetslöshetsersättning. Först trodde jag kallsvettig att jag var tvungen att jaga tag i mitt jobbschema från de senaste 3 åren, en timme hit och en timme dit, men det visade sig sedan att jag, eftersom jag förr hade ersättning ett par veckor under somrarna bara behöver intyga från september -06. Hursomhelst kommer jag behöva sitta ner med min chef för att reda ut det hela, ett möte som även det ska klämmas in mellan exkursioner och projektarbete. Blanketten är bara marginellt mer pedagogiskt utformad än den från examensenheten. Suck.

Att vara nygift medför, förutom ständig förvirring över vad jag egentligen heter, svårigheter att legitimera sig utan ett uppdaterat körkort. Hämtade nyss mitt nya körkort på Posten, check, och slogs av att det nu inte stämmer överens med RESTEN av mina kort. Får se hur många av dom jag kommer att behöva ändra innan allt är klart. Även Examensenheten kommer behöva veta vad jag heter, så nu har jag beställt ett personbevis av dom att bifoga min ansökan. Check.

Utöver detta ska jag söka X antal jobb, för att mildra min ångest över att snart släppas ut i den grymma verkligheten OCH färdigställa ett Eco-Design Project till fredag nästa vecka. Ett par sidor på projektet har jag lyckats klämma fram idag, så där är nog ingen fara, ko eller katt på isen.

Till syvende och sist blir denna rapport ändå ett bevis på att jag är bättre än jag trodde på att administrera och multitaska. Kanske ska lägga till det i min CV?