måndag, december 04, 2006

Dagen i korthet.

Idag har jag skrivit mig dum på min uppsats. Satt från 11 till 4 då jag kom på att jag helt missat det där med lunch. Humöret dök som vanligt, så jag fick ordna upp situationen raskt.

Ska gå på återbesök till Stadsarkivet imorron. Tänkte sitta ett par timmar med ritningarna och anteckna för glatta livet med en BLYERTSPENNA. Ska också försöka ta mig ett par halvhyfsade digitalfoto av dom att använda i uppsatsen. Går inte det får jag skapa en reservplan på plats.

Avnjöt kvällsmat- kalkonköttbullar och fullkornspasta- framför något som jag av reklamen att döma är målgrupp för, men inte för mitt liv kan förstå hur någon kan anse vara värt pengarna det kostar att producera.

Vem i hela friden tyckte det var en bra idé att sätta über-bimbon Gynning i en TV-studio!?! Jag har inga vetenskapliga belägg för mitt uttalande att hon är den mest obegåvade varelse att någonsin få leda ett tv-program, men det bryr jag mig inte om. Vetenskapliga belägg sysslar jag med på arbetstid- på fritiden härjar de förutfattade meningarna fritt.

Låt dokusåpastjärnor vara dokusåpastjärnor, inte politiker eller programledare. Låt dom ha sina 15 minuter i rampljuset för att sedan falla i evig glömska.

"Dom som inte kan prata arabiska ska inte försöka heller", brukade min mamma säga. I detta fallet håller jag med henne, fullt ut.