onsdag, december 13, 2006

Eibon och elektronik.

En gång för länge sedan hade jag en gäst i mitt hem som bara genom att vistas i närheten av elektriska apparater fick dem att sluta fungera. Jag hade hört om hennes "talang" innan hon anlände men avfärdat det som new-age mumbo-jumbo.

Under veckan vår gäst stannade lyssnade vi inte en enda gång på musik. Det gick inte, för vår CD-spelare hade plötsligt lagt av. Den var stendöd. Jag fick motvilligt ställa in mig på att köpa en ny när möjlighet gavs.

Jag behövde aldrig köpa nån ny, dock. Samma dag som vår gäst gett sig iväg fungerade CD-spelaren igen. Precis som om den aldrig varit trasig.

Ibland undrar jag om inte jag fått en del av denna tvivelaktiga begåvning, i den version som applicerar på datorer. Jag kan försöka installera det kraschsäkraste av program och det slutar ändå alltid med att inget fungerar. Trots att jag inte gör något fel!

Tur att jag bor med snubben som äger internet. Det är bara trist att jag alltid får känna mig som den okunnigaste och klantigaste användare som någonsin suttit vid en dator.

Kan själv!

Eller nä... det kan jag ju inte...