tisdag, december 12, 2006

Fenomenologi och zombies.

Tisdagen var öronmärkt för att fortsätta bearbetningen av min uppsats. Vid en tidpunkt igår upptäckte jag till min förskräckelse att jag läst fel i en källa och plötsligt var tvungen att leta upp alla ställen i uppsatsen då jag utgått från detta tankefel. Sånt tar tid!

Morgonen började bra. Innan frukost visade Billen mig "Urban Dead" och jag var självklart tvungen att skapa mig en karaktär. Verkar skithäftigt, förutom det faktum att alla bra namn med zombiereferenser redan är tagna. "Freja" blev det. Inte en skräckreferens i sikte. Sorgligt.

Kanske skulle testa "Cthulhu". Det kan ingen människa stava till, så det kanske fortfarande är ledigt.

"Urban Dead" går i grova drag ut på att man skapar en karaktär och rör sig, helt textbaserat och via kartor, genom en värld som tagits över av Zombies. Man kan välja om man vill vara t.ex brandman, civilian eller zombie. Man tilldelas från början ett gäng poäng där varje poäng motsvarar en handling man kan välja att ta sig för.

Dagens planerade forskningsgärning räddades dock av min ökänt otåliga disposition. Den "gung-ho", "göra-först-tänka-sen"-attityd som är mitt signum gjorde att dagens session i äventyrsspelet blev förhållandevis kort. Min vanliga ovilja att läsa för mycket instruktioner och istället prova mig fram gjorde att mina actionpoints tog slut i ett nafs och jag somnade mitt på den zombie-infesterade gatan i Williamsville.

Tur att jag inte har actionpoints i verkligheten. Mina poäng hade inte räckt dagen ut och jag hade somnat på mitt på Stortorget eller på Konsum runt lunchtid.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Helt rätt, din skoningslösa attityd gentemot det svenska språket lågår inte av för hackor.

"helt textbaserat och via kartor"

Jag anar en person bakom dig, hängande i sin slips. Är det möjligtvis allas vårat favorit-homo Horace Engdahl man anar, kippandes efter andan?

Jag ser fram emot nästa inlägg, i samma stil, och dess "vi kör till hälften till hundra procent".

Eder undernådige ögontjänare
Billen

12 december, 2006 15:45  
Anonymous Anonym said...

Lågår brinnår för övrigt varmt.

12 december, 2006 15:46  
Blogger Eibon said...

Pwned by self, n00bie!

12 december, 2006 15:48  
Anonymous Anonym said...

Snälla sluta kommunicera via din blogg. Jag sitter cirka 40 cm till höger om dig. Nej, det andra höger.

Just där ja. Hej, hej! Så vinkar vi. Kanon. Brukar du komma hit, din dyslektiska lilla läckerbit?

12 december, 2006 15:49  
Anonymous Anonym said...

Detta är det sorgligaste jag nånsin sett.

12 december, 2006 21:53  
Blogger Eibon said...

Det var det va?

Påminn mig igen om det är du som har en skiva med Eilert Pilarm?

12 december, 2006 22:11  
Blogger Everydaybi said...

Hemskt ledsen, Horace är gift med feministen Ebba Witt-Brattström och de har tre barn (eller möjligen 4) tillsammans...

Nu har jag krossat julglädjen...

12 december, 2006 22:21  
Anonymous Anonym said...

Det är ju smärtamt uppenbart att Horace Engdahls äktenskap är falsifierat. Troligtvis arrangerades det hela för att stilla de pöbelartade folkmassorna. Samma folkmassor vilka under dygnets alla timmar återfinns utanför Akademien, skanderandes "Radera ordet homosexualitet ur SAOL". Det gäller att akta sig. Speciellt då man redan ligger på minus till följd av namnet.

Glöm inte att det är samma land som föder "Vem vill kyssa en bondlurk", eller vad programmet nu heter.

-"Men barnen då", hör jag dig stillsamt muttra där du sitter och bygger igloos med sockerbitar. Jo du, det skall jag berätta för dig - dom är inhyrda.

Eder sociopatiske vän i cyberrymden
Billen

13 december, 2006 15:59  
Anonymous Anonym said...

Det är Linus som har Eilert. Inte jag.

13 december, 2006 17:56  
Blogger Eibon said...

Så talar han, kungen av rappakalja!

13 december, 2006 19:03  

Skicka en kommentar

<< Home