onsdag, december 06, 2006

Onsdag, återigen.

Känns som om det blivit alldeles för mycket gnäll i Bloggen på senaste tiden. Så kan vi inte ha det!

Helgen som gick var jättemysig. Lillsyrran var hemma på blixtvisit från London. Alltid jättekul att träffa henne. Tänk att jag skulle sakna henne så mycket, den irriterande lilla skitungen. Bara hon inte går och kärar ner sig i nån australiensare den här gången och flyttar till andra sidan jordklotet. Då blir storasyster bedrövad.

Idag gjorde jag och Billen till slut ett besök i hans kollegas frus butik vid Davidshallstorg i Malmö. Naturligtvis blev Eibon blixtförälskad i en klänning som hon omedelbart var tvungen att köpa trots att detta, fick hon veta i efterhand, grusade vissa andras planer för julklappar.

Om man undrar vart alla t-shirts i riktigt tjock, skön bomull har tagit skydd sedan världen invaderats av dito sladdriga och tunna med dålig passform så kan jag nu avslöja det. Dom bor på Lollopard!

Uppsatsen börjar ta form. Jag kommer inte ha några som helst problem att bli klar i tid. Det känns trevligt på alla sätt såhär i December när resten av kroppen gärna går på halvfart, trots att hjärnan försöker motverka det.

Min session på stadsarkivet var givande. Efter detta mitt andra besök är jag mer benägen att hålla med Bi. Det är rofyllt på något märkligt vis att sitta där med sina vita bomullshandskar och bläddra bland gulnande papper. Det är behagligt att veta att jag inte löper någon risk att papperna hänger sig, krashar eller ger mig virus och trojaner.

Sedan är det något alldeles speciellt att få lov att rota (NEJ! Rota får man INTE! Man får titta försiktigt!) bland papper från 1966 som man inte vet om någon tittat på sedan dess. Det känns spännande. Som att röja på en vind som stått orörd länge- man vet inte riktigt vad man kommer att hitta.

Imorgon har jag tackat ja till att äta julbord med jobbet. Känns lite märkligt att äta julbord när det inte ens är andra advent, men det brukar ordna sig. Jag som inte ens tycker om julmat brukar sällan köra ett komplett julkit. Julbord för mig brukar vara sill, lax och potatis. Och vörtbröd med ost!