tisdag, mars 20, 2007

För att hejda den galopperande galenskap...

...som hotar med att göra mig till ett nervvrak inom en inte alltför avlägsen framtid har jag BESTÄMT MIG. Inte för att äta Lätta för att inte bli fet, utan...

...jag har BESTÄMT MIG för att bli sådär bra på att hålla isär arbete och fritid som jag var i början av min studietid igen. Jag antar att det är såhär folk känner det som sysslar med något dom brinner för med hela sin varelse men brinner alltför starkt och går in i väggen.

Från och med i afton får jag inte göra NÅGOT studierelaterat alls efter kl. 6 på kvällen eller på helgerna. Jag får inte kolla forumet, mailen, inte fundera över skolan, inte nojja över den-ingenting! (OM inte situationen ABSOLUT kräver det! Ska jag vara helt ärlig mot mig själv är det dock väldigt sällan den gör det sålänge jag gör vad jag ska dagtid i veckorna)

På så vis kan jag bli kloka, sunda, lätt neurotiska men oftast rätt glada Eibon igen.

2 Comments:

Blogger Everydaybi said...

Du som är road av onlinespel har du prövat Second Life? Verkar hur kul som helst.

http://secondlife.com/community/downloads.php

23 mars, 2007 15:26  
Blogger Eibon said...

Nix. Jag skulle troligen flytta in och aldrig komma ut igen :)

Men det verkar skoj. Och MASSOR med människor spelar det.

23 mars, 2007 22:04  

Skicka en kommentar

<< Home