måndag, augusti 20, 2007

Jag hade jätteroligt i lördags!

Lördagens fest medförde en alkoholkonsumtion som borde placerat oss alla i riskzonen för spontan självantändning.

Kvällen kan summeras som följer:

Först ljög vi och drack öl. Sen fick jag äran att smaka en whiskey som var tre år äldre än mig själv. (Tack, A. Jag uppskattade det verkligen!) Sen fuskade vi på tipsrundan. (Google på mobilen regerar!) Sen ljög vi lite till. Sen klämde vi in oss 4 personer i baksätet på en sportbil. Sen missade vi fyrverkeriet. Sen rökte jag en underbar cigarr och drack en lika fin Bloody Mary. Sen drack vi bestämt ännu mer. Sen kissade jag på en utomhustoalett med utsikt över en fantastisk stjärnhimmel. Sen drack vi mer. Sen försökte jag brotta ner 2 personer som jag i nyktert tillstånd aldrig ens funderat över att ge mig in i handgemäng med. Sen gick jag och sov, bara för att en halvtimme senare fortsätta min tupplur med ytterligare 3 personer i baksätet på en marginellt större bil än den vi kom till festen i.

Igår kunde jag knappt röra mig. Huvudet kändes som om någon placerat en köttyxa i det och magen ville vända sig utochin. Idag var huvudvärken mildare men kroppen kändes som om jag blivit överkörd av en skördetröska. Vissa hävdar att jag har vissa drag av tax i nyktert tillstånd. När jag dricker sprit blir jag istället en galen grävling med dödslängtan.

Tack kära vänner för en jätterolig kväll. Jag är så glad att ni inte heller är kloka!

4 Comments:

Blogger Ruinlover said...

De där festerna är alltid roligast om man kunde trolla bort dagen efter... Jag är lite sotis på er som fick vara med på Malmöfestivalen. Själv är jag mil därifrån. Fast vi hade kul i öltältet på Skoklosterspelen istället.

21 augusti, 2007 09:21  
Blogger Everydaybi said...

Åhhh, så kul!! Jag ska omedelbart berätta ett minne av samma slag på min blogg. Först gjorde jag det här men sedan slog det mig att historien då inte kan komma med i min slingrande, fragmentariska bloggbi-ografi. Och det vore väl synd. Skriv mer, jag sitter alltid och skrattar hjärtligt när jag läser din blogg.

21 augusti, 2007 20:28  
Blogger Eibon said...

Inte en Malmöfestival i sikte här heller. Vi var på landet, först på en släktfest sen på "lammskiva" (som med kräftor fast inte ändå...)

Mitt ute i ingenstans var vi. Och druckna som tonåringar hela högen. Men jag antar att det är tillåtet ibland, särskilt om man är en tant resten av året.

Bi, det gläder mig att bloggen får dig att skratta. Att skratta är det bästa som finns! Förhoppningsvis kommer inläggen lite mer frekvent nu när slutet på sommarjobbet närmar sig. Huzzah!

21 augusti, 2007 20:45  
Anonymous Anonym said...

Det är inte illa förräns man känner sig som om man kryper igenom en taggbuske vilken samtidigt blir överkörd av en skördetröska. Fråga Ford Prefect. Han vet.

Mvh
Herr Nellib

22 augusti, 2007 00:50  

Skicka en kommentar

<< Home