tisdag, augusti 28, 2007

Jag har drabbats av klinisk latmask!

Det är fullkomligt underbart att vara ledig med en helt tom agenda!

Idag vaknade jag strax innan halv 10 och bestämde mig för att ligga kvar så länge jag kunde. Dels för att jag älskar att sova och dels för att den nya ergonomiska kudde jag inhandlade på IKEA igår bara var FÖR skön för att resa huvudet från. Jag längtar redan efter ikväll så jag kan få gå och lägga mig på den igen!

Just nu leker jag lite med tanken på att köra in till stan och försöka jaga tag i en ny mobil. Eftersom den jag har har åtskilliga år på nacken laddar den numera ur sig på mindre än ett dygn. Varannan natt vaknar vi av att den ligger och piper på nedanvåningen och någon av oss (oftast Billen) får svärande ånga ner och stänga av den.

Lösningen på detta skulle kunna vara ett nytt batteri, javisst, men lägg då till att antennen är så dålig att när vanliga människor har full täckning har jag knappt en plupp. Utöver detta kan samtal brytas mitt i, något som är förhållandevis irriterande, särskilt i kombination med en konstant för låg batterinivå. Vi får se. OM det blir en ny telefon blir det en utan lull-lull som stjäl standby-tid från batteriet. No frills.

Utöver detta skulle jag behöva se över mitt lager av intimates. Min samling av det jag kallar underkläder är för bedrövlig och har alltför länge varit i behov av uppdatering. Problemet är att sådant kostar pengar och när budgeten är tight är det lättast att dra in på saker som ingen direkt märker ser ut som sju svåra år.

Nu ska jag gå ner och äta frukost och läsa hela Sydsvenskan innan jag gör mig iordning!

2 Comments:

Blogger Everydaybi said...

Du har förtjänat att få njuta av lugn och ro efter att ha stått dina medmänniskor till tjänst med glasögonputsning i flera månader.

28 augusti, 2007 17:31  
Blogger Eibon said...

Hahaha... vad bra att du tycker det. För jag tänker nämnligen inte göra något vettigt alls, på hela veckan!

28 augusti, 2007 19:40  

Skicka en kommentar

<< Home