söndag, augusti 26, 2007

No more sommarjobb!

Sommarens slit i gruvan är äntligen över! Nu väntar en veckas semester innan skolan sätter igång: jag ska göra absolut INGENTING! Och jag ska göra det intensivt!

Imorse vaknade jag och tänkte: -"Gud, jag har glömt att meddela kund X att hans linser ligger utanför styrkeomfång och att vi inte kan få tag på dom. Shit!" Sen slog det mig att allt bara var en dröm och att ingen faktiskt beställt O2 Optix av mig under natten medan jag sov.

Allt tyder på att jag faktiskt behöver min lediga vecka för att koppla av och tagga ner. Att arbeta i butik suger nämnligen vartenda uns energi ur en- när man kommer hem är man sur och otrevlig för att man ansträngt sig så hårt för att vara trevlig och serviceminded hela dagen. För en social misfit som jag är detta extra påtagligt.

Så. Kära blogg. Nu är det du och jag. Let the slackerism commence!