söndag, december 31, 2006

Ledig tid och att använda den.

Julhelgens grafikkortskollaps gjorde att jag ett par dagar kopplades ned från det vi kallar internet.

Plötsligt fastande jag inte på Aftonbladet längre. Det fanns inga shoppingsidor att kolla efter nyheter och inga bloggar att läsa. Min egen blogg blev inte uppdaterad. Jag var med ens helt utlämnad till den analoga verklighet som var min innan informationssamhället tog verklig fart. Och jag fann till min förvåning att min fritid plötsligt inte räckte till längre.

Listan på förströelser jag ville hinna med bara växte och växte.

Skulle jag sy, eller skulle jag sticka? Valde jag att sticka kunde jag se på tv SAMTIDIGT, vilket gav två förströelser för samma peng. Kunde jag samtidigt hinna med att plocka päron i Animal Crossing? (lite digitalt, jag vet, men det passar in i historien!) Hmm...

Nu när datorn funkar igen har jag nog suttit framför skärmen (i underhållningssyfte) en sammanlagd timme på 4 dagar. Det är faktiskt rätt skönt att slippa maskinen som suger bort all min tid utan att jag märker det. Men jag lovar- det blir inte långvarigt. Så IT-skadad är jag.

Gott nytt år, allihopa!