tisdag, januari 23, 2007

IKEAsoffor och transformatorer.

Två saker har gått sönder idag:

1: Min första egna IKEAsoffa som efter flytten förvisso förpassats till vårt "allrum" på ovanvåningen, men som fortfarande är attans skön att sjunka ner i när man känner sig sliten och eländig. "SPROIING" sa det när jag satte mig i den idag och när jag tittade under hade en av fjädrarna smällt av. Jag antar att 7 år är förväntad livslängd på en soffa från IKEA, men jag sörjer ändå. Hoppas den går att laga.

2: Min strömförsörjning till datorn. Inatt stängde jag datorn och imorse ville den inte starta igen. Efter att Billen gjort en insats och kopplat ihop den med sin har vi kunnat konstatera att trafon är paj. Imorgon är det jag som åker till Datorbutiken och försöker reda upp eländet.

UGH!

Så tillsvidare är jag datorlös, igen! Billens laptop får funka som nödlösning, men jag når varken min mail eller skolan (LUVIT) från den. Tänk vad man är beroende av den eländiga tekniken ändå.